Tuesday, March 31, 2009

Surprise B'day party















tnx to da staffs for the B'day cake. It's so yummy,nyum nyum nyum





























Surprise B'day party for Hjh Suzanna on da March 10, Mine on March 30 and Noryana March 31





























posing maut tu eh

Tuesday, March 24, 2009

Cerita tentang suami


>Ini kisah pasal sepasang suami dan isteri orang asli yang tinggal di
>dalam hutan. Rumah dorang ni dibina di atas pokok... 2 tingkat lagi
>tu. Si suami kerja nya mencari makanan di hutan, sama ada dengan
>pergi berburu ataupun memetik buah-buah hutan. Si isteri pula
>tinggal mengemas dirumah.
>
> Suatu hari, Si suami pergi mencari makanan dihutan. Sedang
> mencari-cari.. tiba-tiba dia terjumpa cermin. Dia pon bawak balik
> cermin tu dan disimpankan cermin tersebut di tingkat atas rumahnya
> tanpa pengetahun isterinya.
>
> Setiap hari sebelum pergi keluar mencari makanan, dia akan
> masuk ke bilik dan melihat cerminnya. Sehinggalah satu hari, si
> isteri naik pelik melihat telatah suaminya tu..
>
> Maka disiasatlah bilik yang selalu dimasuki oleh suaminya
> bimbang-bimbang kalau suaminya menyimpan perempuan lain di bilik
> tersebut tanpa pengetahuannya..
>
> Dan punyalah terkejut beruk.. dia masuk je bilik tu.. di
> ternampak cermin suaminya. Oleh kerana si isteri ni taktau cermin
> tu apa.. so, dia ingat orang dalam cermin tu memang perempuan
> simpanan suaminya.
>
> Apa lagi.. habis berlari dan meraung menangisla dia cari mak nya..
>
> Lepas berjumpa dengan maknya.. mak dia cakap nak lihat sendiri
> perempuan yang kononnya disembunyikan oleh suaminya tu..
>
> Lalu maknya pon masuk ke bilik tersebut.
>
> Kemudian keluar dari bilik tersebut sambil ketawa terbahak-bahak..
>
> Isteri: Apsal mak ketawa?..
> Mak: Apa teruk benor selere suami ko tu.. kalau ye pon nak
> kawin lain.. carik la perempuan yang elok sikit.. Ini tak.. aku
> tengok perempuan kat bilik tu.. dah la tua.. hodoh pulak tu..

Alat Mengesan Pembohongan


Amir adalah seorang profesor pencipta yang termasyur, dia berhasil mencipta sebuah robot yang pandai mengenal pasti pembohongan, apabila saja mendengarkan pembohongan, si robot akan terus menampar si pembohong itu...

Amir dengan bangga membawa robot itu ke bilik tamu dan menunggu anaknya pulang...tapi anaknya tak pulang-pulang...


Ditunggu-tunggu sehingga malam barulah si anak pulang...


"Kamu dari mana saja huh ? Akhir begini baru pulang" tanya si Amir

" Ada extra class pak" jawab si anak


*PLAK* Si robot menampar si anak...


"Nak, ini adalah robot ciptaan ayah, dia akan menampar sesiapapun yang berbohong..! sekarang katakan dengan jujur, kenapa akhir balik??!"

"Maaf pak. aku habis menonton film di rumah kawan..."


"Film apa?"

"Film komedi pak"

*PLAK*

"Cepat katakan dengan jujur film apa ??" marah Amir

"Maaf pak... saya menonton film porno"

Mendengar jawapan anaknya itu marahlah si Amir…...

"Kamu ini ... kecil-kecil sudah nakal, sudah besar mau jadi apa huh ? Kurang ajar!... beri malu saja!.... Perbuatan yang benar-benar memalukan..!!! Waktu bapa sekecil kamu ini, tidak pernah bapa melakukan hal senakal kamu...!"

*PLAK* Amir ditampar si robot


Suasana sunyi untuk beberapa saat...


Isteri Amir kemudian datang dan langsung berkata... "huh, sama aja perangai! Walau bagaimana pun dia anak mu jua, jadi……”

*PLAK*

Si robot menampar isteri Amir sebelum si isteri sempat menyelesaikan kata2nya..

Dan semua terdiam...

Kwang….kwang….. kwang…..

Siapa yang Pernah Melihat Burung Saya




Ada seorang lelaki tua yang hobbynya memelihara banyak burung. Pada suatu pagi, semua burung kesayangannya telah hilang. Merasa si pencuri sudah keterlaluan, lelaki tua itu pun membawa masalah ini di mesyuarat mingguan di kampungnya.

Lelaki tua : "Siapa disini yang punya burung?"

Seluruh penduduk laki-laki segera berdiri.

Menyedari kesalahannya dalam bertanya, lelaki itu menambah:
"Bukan itu maksud saya, maksud saya adalah, siapa yang pernah lihat burung?"

Maka seluruh penduduk wanita berdiri. Kerana menyedari pertanyaannya masih tidak betul, maka dengan muka merah padam dia menyambung,
"Maaf, bukan itu maksud saya"

Sekali lagi dia cuba bertanya,
"Maksud saya adalah….. siapa yang pernah lihat burung yang bukan miliknya"

Separuh penduduk wanita berdiri.

Muka lelaki itu makin merah, dan juga semakin gugup, segera berkata lagi,

"Maaf sekali lagi, bukan ke arah itu pertanyaan saya, maksud saya adalah, siapa yang pernah lihat burung saya?"

Lalu... Isteri lelaki itu pun pun berdiri... dan seorang wanita yang lain... maka kali ini merah padam pula muka si isteri ..!

Lelaki itu pun cabut lari. Menyesal bertanya...

Dari kejauhan si pencuri tersenyum dan dalam hati berkata
" Wuuuooo...O... kamu ketahuannnn... "

Monday, March 23, 2009

Farewell to Arnold M.Liberato est. 21/05/07 till 21/03/09


Mr Nice Guy

With his bodyguards

surrounded by pretty ladies




Friday, March 20, 2009

Temubual bersama gembala biri-biri





Temubual seorang pemuda dengan pakcik gembala
biri-biri.

Pemuda : Baguslah ternakan biri-biri pakcik. Boleh
saya tanya beberapa soalan tak?

Pakcik : Boleh aje...

Pemuda : Berapa jauh biri-biri ni berjalan setiap
hari?

Pakcik : Yang mana, yang putih atau yang hitam?"

Pemuda : Yang putih.

Pakcik : Kalau yang putih berjalan lebih kurang enam
kilometer setiap hari.

Pemuda : Yang hitam?

Pakcik : Yang hitam pun sama...

Pemuda : Berapa banyak plak rumput biri-biri ni makan
setiap hari?

Pakcik : Yang mana, yang putih atau yang hitam?

Pemuda : Yang putih?

Pakcik : Ah, yang putih makan lebih kurang empat kilo
rumput setiap hari.

Pemuda : Dan yang hitam?

Pakcik : Yang hitam pun sama...

Pemuda : Berapa banyak bulu yang mereka hasilkan
setiap tahun?

Pakcik : Yang mana, yang putih atau yang hitam?

Pemuda : Yang putih?

Pakcik : Aaa...yang putih menghasilkan sekitar enam
kilo bulu setiap tahun.

Pemuda : Dan yang hitam?

Pakcik : Yang hitam pun sama...

Pemuda : Kenapa pakcik membezakan biri-biri pakcik yg
putih dgn yg hitam, padahal jawapan semuanya sama aje?

Pakcik : Mestilah...sebab biri-biri yang putih itu
pakcik yang punya.

Pemuda : Ooo, gitu ke...abis tu yang hitam tu sapa
punya?

Pakcik : Yang hitam pun sama....

Tuesday, March 17, 2009

Sosej & Lembu


Ada kisah seorang anak yang diberi peluang untuk belajar di Amerika untuk dapatkan degree, tapi selepas 15 tahun, tak pernah lulus, akhirnya bapak dia dah tak sanggup lagi tanggung beban wang untuk anaknya itu, terpaksalah dia bawa balik ke Malaysia.

Sepanjang perjalanan dari airport ke rumah, bapaknya diam aje (marah la tu).

Si anak dah rasa tak best, so dia pun cari la idea untuk berbual & tunjuk pada bapak dia yang dia kat Amerika ada gain something la dgn perkembangan teknologi. So dia cakap dgn bapak dia:

Anak: Bapak tau tak, kat Amerika sekarang teknologi dah maju giler. Sekarang nak buat sosej tak payah nak sembelih lembu, buang kulit, masuk je lembu dalam machine, dah jadi sosej....

Bapak: Itu teknologi dah lapuk. Kat Malaysia lagi advance. Aku 32 tahun dulu, masukkan sosej aje dah keluar lembu sekor... menyusahkan plak tu...

Sunday, March 15, 2009

Cerita Kain Kapan Haji Teepoo‏

Al-kisah ada seorang businessman yang kaya raya bernama Hj.Teepo . Apa saja nama bisnes atas muka bumi ini, dia ada. Sayang, kekayaan Hj.Teepo adalah sebahagian besar hasil penipuan dan putar alamnya dalam bisnes. Sahamnya berpuluh juta, hasil penipuan. Tanah ribu hektar, pun hasil tipu. Wang beratus juta juga, tipu punya hasil. Puas isterinya memberikan kaunseling agar Hj.Teepo berhenti menipu, namun tak dihiraukannya.

Kerana makan terlalu banyak dan mewah, dinner tiap-tiap malam (orang belanja of course), exercise tarak, satu hari Hj.Teepo disahkan oleh doctor mengidapi penyakit barah dan disahkan akan padam dalam masa sebulan. Maka teramatlah hiba hati Hj.Teepo nak meninggalkan dunia ini, tambah pula mengenangkan segala aktivitinya selama ini.

Maka dipanggillah anak isterinya untuk berwasiat.
kain yang dah buruk, koyak pun tak apa, buat kain kapan aku. Aku dah banyak merasa kemewahan didunia ini. Biarlah kain buruk yang ku bawa ke akhirat,' jelas Hj.Teepo dengan genangan air mata .
'Kenapa begitu bang?' Tanya i sterinya.
'Saja aku nak merasa pakai kain buruk pula,' jawabnya lagi.
Isterinya terdiam, tapi hatinya berbisik, 'Syukurlah, walau dah agak terlambat, ada juga kesedaran ! dan keinsafan dihati suamiku.'

Maka tempoh sebulan cuma tinggal 24 jam lagi. Dengan wajah sugul, Hj.Teepo berbaring dikamarnya. Kain putih yang dah lusuh dan terkoyak sana sini telah siap disediakan. Untuk terakhir kali, siisteri menghampiri Hj.Teepo.
'Bang', bisiknya perlahan. 'Buat kali terakhir sebelum abang meninggalkan kami, berilah tahu kenapa abang nak dikapankan
dengan kain yang dah buruk. Sedih saya melihat keadaan kain itu bang. Apakah abang telah insaf dan bertaubat dengan perbuatan abang selama ini?'

Hj.Teepo merenung isterinya lama-lama dan bersuara, 'Baiklah, mari rapat kepadaku' isteri Hj.Teepo terus menghampiri suaminya. Dengan nada yang sedih Hj.Teepo bersuara,
'Yang, you pun tahu,terlalu banyak dosa yang I lakukan selama ini. Berapa ramai orang yang dah I kelentong. Jadi cukuplah kemewahan yang I rasakan. Biarlah I dikebumikan dengan kain buruk saja.'
Isterinya masih ragu-ragu.

'Apakah abang fikir dosa-dosa abang boleh diampunkan dengan berkain kapan yang buruk begitu?' tanyanya lagi.

'Bukan begitu Yang. Kalau lah abang pakai kain kapan yang buruk, nanti Malaikat Mungkar dan Nakir fikir abang dah lama mati. Mereka juga akan fikir abang dah kena soal. Taklah nanti mereka soal abang lagi. Jadi selamatlah abang....'

'Astaghfirullah hal 'aziiiiiiiiiim'isteri Hj.Teepo terus terlentang kerana terkejut berok dengan penjelasan suaminya.

P/S: Mati pun nak kelentong. Nakkelentong Malaikat pulak tu..... Ambik le iktibar....

Sunday, March 8, 2009

Cerita 3 ekor binatang

In a village, there live three friends, cow, chicken and a cat.. One day, these three friends hanging out together. They talk and talk..

Chicken : "I am envy of u cat, u are loved by humans. U are not being discriminated"

Cat : "Really? Are u?"

Chicken : "Yes! Just because I am a chicken, people only see me as an 'egg maker', but then they never know how i feel as a parent that sees every day my chicks are all gone before I can even see their face.."

Cat : "Oh, I know how it feels. As a parent too, I can't feel more sad to see my kittens are all sold in the pet store.."

The cow who at first quiet, suddenly cry.

Chicken :"hey, calm down.. What's the matter dude?"

Cow :"I experience more sorrow than u two. I feel u two."

Cat :" How?" (bewildered)

Cow : "As a breastfeeding animal who gives milk to human beings, none of them ever call me mother.. They however repay me by making me pieces of beef...UWAAAAAAAA..."


Cat & Chicken : &^%$#@

Thursday, March 5, 2009

Photo's


Slideshow